Основні відомості

Основні відомості про гру КРОКС та її інтернет версію.

УКРАЇНА
ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ДИТЯЧЕ ТВОРЧЕ ОБ'ЄДНАННЯ
КУЛЬТУРНИХ, РОЗУМНИХ, ОРГАНІЗОВАНИХ, КМІТЛИВИХ, СПРИТНИХ (КРОКС)
Рада КРОКС:  вул. Фастівська, 41, смт. Борова, Фастівський р-н,  Київська область, Україна, 08520. 
Телефон/факс:  (04465)- 4-22-99. Моб. +380673095154. 
E-mail: kroks@kroks.org.ua; vdto_kroks@ukr.net
Статутна мета КРОКС - комплексна підготовка дітей до самостійного творчого життя


Трохи історії (https://borova.org/bolnica/prosveshhenie/)

У юридичному ліцеї Національної академії ВСУ Косенко Валерій Михайлович отримав почесний титул «Генерал КРОКСу». Він є душею та ідейним керівником КРОКСу. Людина, яка змогла підняти, здавалось би, непід’ємний пласт роботи з учнівською молоддю по всій Україні.
КРОКС – це творче об’єднання, яке згуртовує кмітливих, розумних, організованих, культурних, спритних, яке комплексно готує дітей до самостійного творчого життя, сприяє всебічному розвитку розумових здібностей, моральних якостей, фізичного стану, практичних навичок, пізнавальних інтересів, суспільної активності.
Валерій Михайлович – учитель математики і фізики.
Закінчив  Уманський педагогічний  інститут. Під час служби в групі радянських військ у Німеччині Валерій Михайлович проводив серед солдат інтелектуальні конкурси на першість частини.
Повернувшись із військової служби, у 1973 – 1977 роках працював учителем Ірпінської середньої школи № 6. Саме тут він розпочав здійснювати мрію свого життя – організацію змагань в об’єднанні КРОКС. Перший захід відбувся в листопаді 1976 року. А потім доля закинула Косенка В.М. до Фастівського району в Борівську ЗОШ І-ІІІ ст. За 20 років роботи в цій школі він викладав математику, логіку, інформатику, креслення. Багато років керував гуртками фотографії, кіно, шаховим, туристичним при районному еколого-етнографічному центрі. Учні Борівської ЗОШ І-ІІІ ст. стали головними учасниками випробування та втілення ідей конкретної практичної підготовки до життя, гармонійного розвитку за наробками КРОКСу. З 1978 року,  і до кінця роботи в школі,  проходили командні першості серед старшокласників у вигляді різних форм: загальні, тематичні, у роки Олімпійських ігор спортивні, бліц – КРОКСи; ігри з участю вчительських команд; участь шкільних команд у районних, обласних та всеукраїнських заходах.
З часом наробки Косенка В.М. підхопили інші заклади: на Фастівщині – Великомотовилівська школа, в Києво-Святошинському районі – Тарасівська, за межами Києва ,  Баштанська школа Миколаївської області і навіть школа № 1 м. Рибниці Придністровської Молдавської Республіки.
З 1993 року почали проводити офіційні Всеукраїнські заходи – щорічний чемпіонат КРОКС, а з 1997 року цей захід проходив у двох лігах: першій та вищій.
5 листопада 1993 року відбувся з’їзд представників 14 областей України, на якому офіційно затвердили Всеукраїнське творче об’єднання КРОКС та його емблему .  Досвід проведення змагань у КРОКСі Косенко В.М. висвітлив у серії книг «Гармонійний розвиток». Першу книгу назвав «КРОКС – для культурних, розумних, організованих, кмітливих, спритних», наступні – «Поки що – альбіноси», «Групові багатоденні пішохідні мандрівки», «1970 цікавинок», «КРОКС – у документах».
Уся діяльність об’єднання КРОКС спрямована на виховання поваги до закону, вчить відповідальності, умінню спілкуватись, вирішувати життєві проблеми, логічно мислити, розвивати фізичні якості, музичні знання, а найголовніше – це самоконтроль, самооцінка, самоутвердження.
За різні заслуги – результати у діяльності КРОКСу учасники отримують довічні звання (із врученням відповідних номерних посвідчень): дітям – КРОКСмейстер України (звання отримали близько 100 громадян України), ГросКРОКСмейстер України (15 осіб), Почесний КРОКСівець (80 осіб) та Почесний ГросКРОКСівець (15 осіб), дорослим – Почесний КРОКСмейстер України (60 осіб) та Почесний ГросКРОКСмейстер України (7 осіб)
За плідну багаторічну роботу та на честь 25–річчя КРОКСу 12 осіб нагороджено Почесними грамотами Міністерства освіти та науки України та 3 особи – Почесними грамотами Державного Комітету молодіжної політики, спорту і туризму України.
Письменник і педагог Борис Грінченко зазначав: «Тільки висока мета робить життя розумним і щасливим».
Саме такій високій меті присвятив свою діяльність Косенко Валерій Михайлович, цікава й неординарна людина.

З власного досвіду

   Моє знайомство з КРОКСом відбулося у 2009 році на чемпіонаті Донеччини  у  Слов’янську. А подальше життя у КРОКС постійно підтримується прагненням учнів грати в КРОКС .
   Мені дуже приємно, що всі учасники КРОКС вважають її грою. Незважаючи на складність та різноманітність запитань: інтелектуальних, спортивних, перевірки  окоміру , швидкості мислення – КРОКС все одно залишається грою. Грою, під час якої ти отримуєш задоволення від самого процесу, радієш успіхам з друзями, знайомишся з новими людьми …  Як капітан  команди, хочу сказати, що участь у змаганнях на любому рівні : шкільному, міському, обласному – це щось особливе у порівнянні з нашими традиційними змаганнями. І це все тому, що ми не змагаємося , а граємо. Ця гра дозволяє перевірити: свої знання, свої здібності, командну взаємодію. У більшості конкурсів головним суперником нашої команди були ми самі – координація рухів, злагоджена робота всіх гравців ( у конкурсі «Човник»).
   З часів участі у КРОКС у мене залишилися лише приємні спогади, окремі невдачі у певних конкурсах спонукали до поглиблення своїх знань, додаткових тренувань. Ми часто затримувалися у школі і тренувалися : бігати, стрибати, обертати обручі, передавати палички …  Вдома готували «шпаргалки» ( а це дозволено умовами, головна умова – все рукописне) . І все це робило процес навчання легким та зрозумілим.
Олександр Г.
  Центральне місце у КРОКС займає учень, команда учнів. І основне у грі – створення боєздатної команди. Найголовнішу роль тут відіграє капітан : підбирає гравців, розподіляє функції і багато чого іншого.

КРОКС для мене став доброю школою життя. Тоді, під час змагань, я зрозумів, що капітан не повинен бути самим – самим. Капітан повинен побачити у однокласника його самі сильні сторони і змусити  його повірити, що вони у нього є. КРОКС давав нам можливість проявити себе, що було важливим у нашому невеликому містечку.
Мої побажання :
Якщо ти підліток років тринадцяти і тебе запрошують зіграти у КРОКС, то погоджуйся не задумуючись. Якщо Ви людина старшого віку   і , сидячі у кабінеті,  розмірковуєте чи варто  проводити такі заходи у себе в школі , то знайте , я  ще не зустрічав таких ігор , де вдало комбінуються спортивні та інтелектуальні конкурси, де абсолютно кожен учасник зможе проявити себе.

Максим Д.
  Участь у очних змаганнях вимагає певних фінансових витрат, тому виникла ідея створити інтернет варіант гри. Валерій Михайлович підтримав цю ідею і постійно надає всіляку допомогу у просуванні ідеї в життя.

  А тепер слово учасникам інтернет змагань .
  
  У 2017 і 2018 роках ми взяли участь у інтернет грі КРОКС – родина. Про це змагання ми дізналися від педагога-організатора нашої гімназії. Завдяки участі у цій грі ми дізналися багато нового та цікавого. Хочемо поділитися деякими секретами для успішної участі у грі.
  На що, по перше, варто звернути увагу – це оперативність у відправці відповідей, бо у грі КРОКС є специфічні правила, щодо регламенту часу. Дуже бажано надіслати відповідь протягом години з часу публікації завдання. У попередній грі це був інтервал 14.00-15.00 . Приклад : команда «Акула» відправила відповіді о 14.50, при перевірці у них виявлено 2 правильні відповіді з 10. А команда «Мартишки» надіслала 7 правильних відповідей з 10, але вже після 15.00 , наприклад 15.01.  І команда «Акула» посяде більш високе місце ніж команда «Мартишки», не дивлячись на меншу кількість правильних відповідей.  Тому краще надсилати відповіді раніше.
 По друге : перевіряють відповіді та складають протоколи представники команд ( цьому ще треба навчитися) і за це команди отримують додаткові бонусні бали . Якщо чесно, то з цим питанням у нас були проблеми, просто не розуміли, що від нас вимагають. Але , завдяки організаторам гри , поступово розібралися, нічого складного тут немає. В нашій команді цим займався капітан, це досить зручно. Але надалі , виходячи з набутого досвіду, плануємо таку місію доручити 1-2 вибраним гравцям команди . Бо у капітан й так багато роботи.
І саме головне – склад команди !!! Це дійсно повинна бути команда де кожен грає за всіх і всі грають за одного. У першій грі ми не приділили цьому питанню достатньої уваги  і значна частина гравців покинула гру. У такій ситуації на допомогу прийшла моя родина. Участь у грі подарувала нам більше часу на спілкування, позитивні емоції від знайдених правильних відповідей.  І нам підкорилося 5-е місце з 10 команд учасниць. У цьому ж році ми зайняли 1-е місце. Зараз наша команда налічує 10 гравців. До участі у грі залучилися й окремі учні інших класів. Для оперативної  роботи створили БЕСІДУ у соціальній мережі. Там кожен гравець ділився своїми знахідками. Для пошуків відповідей на складні запитання об’єднували зусилля всієї команди.  Команда постійно працює над вдосконаленням навичок організації гри.

Оксана Ш.
 
Застереження
   
   Кожна команда починає грати  з надією стати переможцем. Але варто мати на увазі :
1. У групі перше місце одне. У КРОКС не буває 2-ох  перших місць, 3-ьох четвертих.  Обов’язково місця розподіляються від першого до останнього. Навіть за умови знаходження усіх правильних відповідей у всіх конкурсах ваша команда не обов язково посяде перше місце ( детальніше про це буде прописано далі).
2. Перевірка та оцінка ведеться самими командами і ваші суперники  не пропустять ваші помилки . Будьте уважними при наборі відповідей , навіть одна невірно набрана буква – знижує кількість правильних відповідей. 
3. Іншим важливим чинником гри виступає час, витрачений на пошуки відповідей. Буде дуже прикро з-за кілька секундного запізнення потрапити  до нижчої часової категорії. Ніхто не піде назустріч , якщо ваша відповідь не надійде з-за : відключення електрики, проблем з інтернетом та інших фарс-мажорних обставин.
4. Можливі помилки з боку авторів запитань – це не є приводом до перегляду підсумків у конкурсах. Такий же самий підхід, коли помилку допустять судді.
5. Все може трапитися під час гри і у всіх спірних моментах у більшості випадків рішення приймаються не на користь команд.
На жаль (для учасників),  у нас не діють принципи , які сповідаються у школі :
Один учень вирішив задачі, інші списали і у всіх по 10-11-12 балів. У нас хтось отримає 12 , а хтось і 2 за абсолютно однаково правильні відповіді.
У школах широко користуються різнорівневими завданнями  і часто кількість  набраних балів дає оцінку 9,5 і всі дружно кажуть – НА КОРИСТЬ УЧНЯ. У КРОКС не працює правило округлення і 9,5 це не 10 .
Наша гра з досить прозорими правилами і тут не вийде домовитися з суддями від інших команд про якісь привілеї для вашої команди.
У спірних моментах останнє слово за оргкомітетом і досить часто учасникам не подобається це рішення.  Оргкомітет сприймає зауваження від команд, але не ультиматуми чи надумані апеляції.
У грі для всіх команд завдання однакові, незалежно від того , у якому класі навчаються гравці. Діє принцип : Інтернет вам у допомогу !
У переважній більшості ігор учасники не отримають якихось значимих матеріальних дивідендів.
Чому ж тоді учні все-таки грають ?
Ми активно шукали інформацію, ретельно переглядали багато сайтів. А це непогана розминка для мозку. В команді налагоджено систему розподілу обов’язків по знаходженню відповідей. Завдяки цим змаганням я навчилася правильно та швидко визначати головні моменти у статтях на сайтах, працювати у команді, не зациклюватися на першому сайті, спиратися на ключові слова. Я впевнена, що ці навички знадобляться мені після завершення школи та навчанні у виші . Участь у подібних змаганнях допомагає розвитку творчих здібностей, інтелектуального потенціалу, підтримує стійкий інтерес до вивчення навчальних предметів.
Валентина Б.  

Граємо !

  Якщо вас не лякають такі застереження і ви згодні прийняти участь у грі і пройти її до кінця, незалежно від результатів – формуємо команду.
Ініціатором виступає адміністрація навчального закладу. Вона вибирає рівень представництва  : команди різних класів змагаються на рівні школи ;  створюється одна команда, яка грає  з такими ж командами інших навчальних закладів.
Ініціатором виступає креативний вчитель. Тут як правило він залучає до участі учнів свого класу, або тих класів – де працює.
Ініціатором виступає учень і залучає до участі у грі своїх однокласників, друзів.
Для участі у грі не потрібні офіційні заявки з підписами та печатками. Головне бажання взяти участь та пройти дистанцію гри до кінця.
Склад команди нічим не обмежується. В команді може бути 5 або 100 гравців –без проблем. Вважаєте за доцільне запросити вчителів, батьків, дідусів та бабусь, друзів – будь ласка. Команда повинна мати назву : українською чи іноземною мовами. В команді є капітан. Капітан розподіляє обв’язки : Петренко  шукає відповіді на 1-2 запитання, Іваненко на 3-4 і так далі. Сидоренко вносить відповіді до бланку та відправляє їх у вигляді коментаря ( слідкує за плином часу). Група суддів поки відпочиває. Спілкування між гравцями : у телефонному режимі, в групах соціальних  мереж (на вибір команди).  Всі наші матеріали розміщаються на платформі ГУГЛ.  Тому треба мати поштову скриньку ГУГЛ ( джи-мейл.ком) це дозволить без проблем залишати коментарі. Це може бути існуюча скринька одного з гравців або спеціально створена для гри ( рекомендуємо), її потім можна буде видалити.
Що вас чекає ? Гра з такими конкурсами і в такі терміни ( можливі зміни, якщо МОіНУ змінить строки канікул).


Конкурс
Дата публікації
Час
Дата відповіді
Основна
Перша
Друга
0
Кросворд – заявка
16 жовтня
18.00
21 жовтня
До 18.00



Текст до конкурсу «Скласти кросворда»
16 жовтня
18.00




1
Скласти кросворд
19 жовтня
18.00
28 жовтня
До 18.00


2
Вежа*  (за відсутності дистанційного навчання)
21 жовтня
18.00
26 жовтня
До 18.00


3
Окомір
22 жовтня
18.00
26 жовтня
До 18.00


4
Кросворд розв’язати
23 жовтня
18.00
02 листопада
До 18.00


5
Школа
24 жовтня
14.00
24 жовтня
До 17.00
З 17.01 до 20.00
З 20.01 до 14.00 25 жовтня  
6
Поети
25 жовтня
14.00
25 жовтня
До 17.00
З 17.01 до 20.00
З 20.01 до 14.00 26 жовтня  
7
Сюрприз
26 жовтня
14.00
26 жовтня
До 17.00
З 17.01 до 20.00
З 20.01 до 14.00 27 жовтня  
8
Австрія чи Латвія
27 жовтня
14.00
27 жовтня
До 17.00
З 17.01 до 20.00
З 20.01 до 14.00 28 жовтня  

Музика Відео До
27 жовтня
18.00





Пантоміма  Відео
27 жовтня
18.00




9
Вежа протокол*
27 жовтня
18.00
30 жовтня
До 18.00



Мистецтво Фото - відео
28 жовтня
18.00




10
Пантоміма
28 жовтня
18.00
31 жовтня
До 18.00


11
Музика
29 жовтня
14.00
29 жовтня
До 17.00
З 17.01 до 20.00
З 20.01 до 14.00 30 жовтня  
12
Мистецтво
30 жовтня
14.00
30 жовтня
До 17.00
З 17.01 до 20.00
З 20.01 до 14.00 31 жовтня  
13
Спорт
31 жовтня
14.00
31 жовтня
До 17.00
З 17.01 до 20.00
З 20.01 до 14.00 01 листопада  
14
Україна
01 листопада
14.00
01 листопада
До 17.00
З 17.01 до 20.00
З 20.01 до 14.00 02 листопада  











10-11 жовтня буде два тренувальні конкурси. Участь в цих конкурсах дає можливість перевірити технічні можливості команд щодо участі у грі, набути певного досвіду.
Заявки довільної форми треба залишити у формі коментаря на блозі  у записі «Заявки на Гармонія КРОКС» та надіслати на адресу електронно ї пошти kfylfhm@i.ua   В заявці треба вказати : Назву свого населеного пункту ( + область та район), назву навчального закладу , назву команди, прізвище та ім’я капітана , електронну адресу ( джи-мейл.ком) , електронну адресу  ( будь-яку)  та прізвище , ім’я головного судді від команди.
Далі будуть ще інформаційні публікації
Буде цікаво.



Немає коментарів:

Дописати коментар